Na 14 jaar een eigen bedrijf in digitale media geleid te hebben (Sequential media) ben ik sinds 2014 als zzp'er bezig geweest met heel uiteenlopende projecten.
Een van die projecten was het opzetten van Hurby een sameday delivery service voor stedelijke gebieden. Deze zero emissie stadslogistieke oplossing maakte het voor lokale winkeliers en ketens mogelijk bestellingen vanuit de winkel dezelfde avond bij bewoners thuis te leveren. Daarvoor werden goederen opgehaald bij de winkels en samen met geleverde goederen aan de stadshub gesorteerd en tussen 18:00 en 21:30 bezorgd bij consumenten. Dit deden we onder andere voor Rituals, Blokker, Simon Levelt, Libris boekhandels en veel lokale mkb bedrijven.
Als Co-founder hield ik mij samen met de andere founders bezig met de ontwikkeling van de formule en het vinden van partners en investeerders.
Verder was ik met een aantal betrokken freelancers o.a. bezig met operationele ontwikkeling, management van de technische realisatie, connectivity, workflow automatisering en optimalisatie, identiteit en design en communicatie.
Hurby was operationeel in de area's Haarlem en Amersfoort. Uiteindelijk kregen we de financiering niet rond voor verdere landelijke uitrol.
De laatste jaren ben ik vooral bezig geweest met het opzetten en inrichten van e-commerce, fulfilment en logistieke oplossingen.
Daarnaast heb ik enkele kleine business applicaties gemaakt waarbij het koppelen van data uit verschillende systemen zorgde voor overzicht van alle betrokken processen en aansturing gaf aan de werkprocessen.
Bij deze technische oplossingen kwam mijn ervaring als ux-designer / service designer natuurlijk goed van pas. De afgelopen jaren heb ik ook meegewwerkt als UX-designer aan verschillende apps. Ook ben ik freelance betrokken geweest bij facilitair ondersteuning binnen een grote landelijke dienstverlener.
Het verdiepen in bedrijfs processen en het in kaart brengen van mogelijke verbeteringen is in de loop der jaren altijd een verbindende factor in mijn werk geweest.
Hoe complex processen op de achtergrond ook zijn, gebruiker(s) op een consistente gebruiksvriendelijke manier toegang geven tot kennis en kunde op juiste moment, blijft een belangrijk onderdeel van alle steeds innoverende communicatie middelen.