under construction
<

Hurby

Project Hurby (2015-2022)

Startup: Buurtmus -> Hurby
Omschrijving: Lokale bezorgservice met kleine voertuigen voor dezelfde dag levering van lokale winkels naar consumenten in regio's Haarlem en Amersfoort.
Hieronder een omschrijving van diverse gerealiseerde zaken. Zoals bij elke startup is er doorlopend gewerkt aan het verbinden met bedrijven, overheidsinstellingen en specialisten met specifieke kennis op het gebied van logistiek, duurzame mobiliteit, gebiedsontwikkeling, investeringen enz.

Vimeo video preview image

Functionaliteiten van de app:

  • Ontworpen digitale identiteit:
    logo, social media advertenties, voertuigbranding, bedrijfskleding.
  • Beheer van nieuwsbrieven (Mailchimp), inclusief ontwerp, contentcreatie en integratie.
Vimeo video preview image

Logistiek Platform & Automatisering

  • Gemigreerd naar Firebase voor realtime tracking en inzicht in bezorging.
  • Geïntegreerd met logistieke partners via webhooks, en geautomatiseerde dagelijkse rapportage naar Slack.
  • Volledig geautomatiseerde HR-planning geïmplementeerd in het logistieke capaciteitsproces.
  • BigQuery en Data Studio gebruikt voor analyses.

Sameday delivery startup
Technologisch gedreven oplossing

  • Optimaliseer alle acties en operationele processen automatisch
  • Gebruik de beste beschikbare deeloplossingen en integreer deze tot een geheel
  • Een duidelijke en data-gedreven oplossing die snelle opschaling mogelijk maakt

Orderdata integratie

  • Integratie / beschikbaar maken van Hurby binnen verzendplatformen zoals Sendcloud, Parcel Pro, My parcel. Deze integraties verliepen via de Hurby API.
  • Ultra fast Integratie (2 dagen) van andere vervoerders voor uitvoeren als onderaannemer Packely en Bringly.
    Hiervoor maakte ik een Make.com app voor hurby. Hierdoor was het opzetten van de koppelingen voor diverse processen heel snel te realiseren.
  • Orders van Rituals (Mendix, OIL) liepen via ShopsUnited systeem die geintegreerd was met de Hurby API

Team app

  • Beschikbaarheid medewerkers
    Medewerkers hebben controle via de When I Work -app over werkdagen / shifts, planning en beschikbaarheid.
  • Medewerker werkt zelfstandig
    Als een medewerker start logt deze in op een device in de hub.
    Zodoende wordt aanwezigheid en werktijden geregistreerd en wordt de medewerker informeert over uit te voeren werkzaamheden op de hub, bijzonderheden, te rijden route. Bij het einde van de shift logt de medewerker uit.
  • Realtime database
    Voor de geheel zelfsturende operatie werd voor delivery een realtime database gebruikt. Waardoor per seconde de voortgang inzichtelijk was en problemen vanuit de data eerder zichtbaar was dan gerapporteerd door de medewerker.
  • Communicatie rond bezorgtijd en vertraging
    De klant werd per email informeert over de status van de order vanaf pickup bij de winkel tot aan bezorging. Hiervoor kon uiteindelijk een tijdvak van 20 minuten aangehouden worden.
  • Feedback vanuit medewerkers
    Door gekanaliseerde feedback mogelijk te maken vanuit de team-app kwam de feedback direct terecht bij de gewenste verantwoordelijke.
  • Automatisch shift planning
    Door aan de hand van de orderdata de geoptimaliseerde rondes te berekenen (GreenRoute) kon het systeem automatisch de shifts inplannen binnen When I work. Ook capaciteits problemen werden zo geëscaleerd vanuit het systeem.
  • GPS registratie
    Door registratie van GPS locatie informatie van het bezorg device was goed na te gaan waar de medewerker was op het moment van een gebruiksactie. Verkeerd bezorgde pakketten konden zodoende eenvoudig teruggevonden worden. Ook kon bij discussies wel thuis/niet thuis of adres niet gevonden gekeken worden wat de oorzaak was.
  • Multi-Device Management (MDM)
    Na uitgebreid onderzoek werd een MDM SaaS-oplossing voor beheer van mobiele apparaten in de gedecentraliseerde hurby organisatie geconfigureerd.
    Deze was zowel op de hurby devices als BYOD (Bring your own device)
Vimeo video preview image

Logistiek Platform & Automatisering

  • Ecommerce local delivery order selection & creation
    Voor ecommerce systemen die aansluiten op logistiek is selectie op basis van postcode de standaard.
    Omdat bij lokale pickup en delivery werken met postcode4 de bezorger buiten de gewenste area brengt, realiseerde ik een systeem waarbij postcode 4, 5 en 6 gegenereerd werd aan de hand van getekende hub-gebieden en zones.
    Hierdoor konden ecommerce klanten de postcode-bezorggebied inlezen in webshop of verzendplatform (zoals sendcloud) lokale orders werden hierdoor automatisch verstuurd via Hurby.
  • Presentaties
    Presentaties voor sales en investeerders ontwikkeld met After Effects, Premiere en Adobe XD.Flyers, operationele materialen (zoals barcodelabels, klantkaarten) ontworpen.
  • Digitale aanwezigheid en promotie
    Verantwoordelijk voor werving via advertenties, websiteformulieren en digitale opvolging.
  • Technical develoment automation
    Om met het development team binnen een netwerkorganisatie optimaal te kunnen werken hebben we Jira geïmplementeerd en Slack voor interne en externe communicatie. Slack werd ook gebruikt om verschillende vanuit het systeem gegenereerde rapportages en notificaties/acties te bezorgen in channels of bij personen.
    Door binnen Jira in sprints te werken konden we de prioriteiten en scoop van het project zo goed mogelijk bewaken.
  • CRM
    Voor het benaderen van winkels en e-commerce partijen in de verschillende hub-regio's werden winkels benaderd.
    Hierbij werd gekeken naar locatie, activiteit en online gebruikte technieken.
    CRM-systeem voor verkoopactiviteiten onderzocht, geselecteerd en geïmplementeerd.
    Teams getraind en actief aan koude en warme sales gedaan.
  • Geo
    Here.com technologie geïntegreerd voor locatiebepaling, barcodescanning geoptimaliseerd en BAG API geïntroduceerd voor het identificeren van objecttypen.Verbeterde 2-weg communicatie voor tracking en bezorgmomenten, met realtime updates en aanpassingen van bezorgtijden.
  • Support
    Onderzoek, selectie en implementatie van een ticketingsysteem voor efficiëntere klantenondersteuning.Deze beknopte samenvatting geeft een overzicht van het werk op het gebied van ontwerp, logistiek en technische innovatie binnen Hurby.
  • Real operational research
    Periodiek als bezorger gewerkt om processen te optimaliseren en inzicht te krijgen in klanten, chauffeurs en consumenten.
  • Onboarding Medewerkers
    Via een onboarding flow kunnen nieuwe medewerkers automatisch alle stappen doorlopen en snel aan de slag.
    Registratieformulier voorziet het systeem van alle benodigde informatie voor aanmaken profielen in Personeels,-arbo applicatie, When I work account, Operationele hurby applicatie. Door profielen te gebruiken kon een nieuwe medewerker direct automatisch ingepland worden in een shift samen met een medewerker met de skill 'opleider'.